Kroz Donju Bandu i Konavosko polje

Biciklistička ruta kroz Donju bandu i Konavosko polje provest će nas kroz očuvane prirodne i povijesne ljepote ovog kraja. Ruta započinje na centralnom trgu 1 u Čilipima ispred crkve Sv. Nikole. Prije početka vožnje opskrbite se s dovoljno vode pogotovo za vrućih ljetnih dana. Sjedamo na bicikl i krećemo strmom ulicom pokraj dječjeg vrtića prema jugu. Budite oprezni prilikom spuštanja i pratite markaciju. Nakon 300m dolazimo do Y križanja 2 na kojem skrenemo lijevo u smjeru Radovčića. Na križanju se nalazi stara kapela izgrađen na autohtoni način u kamenu. Ubrzo nakon Y križanja dolazimo do glavne ceste koja spaja Čilipe i Radovčiće. Ruta dalje nastavlja glavnom cestom koja vijuga Donjom bandom između polja, voćnjaka i vinograda ograđenih kamenim zidovima tzv. suhozidima. Na cesti treba biti oprezan zbog prometa. Nakon 2,7km od starta nalazimo se na T križanju 3 na kojem skrećemo lijevo u smjeru Komaja i dalje nastavljamo vožnju uskom asfaltnom cestom kroz autohtona konavoska sela. Prolazimo pokraj vinarije Crvik u kojoj se možemo zaustaviti i kušati vino. Dalje vozimo u smjeru sjevera. Cesta je većim djelom ograđena suhozidom i prolazi kroz šume niskog raslinja i makije.

Nakon Komaja, 3,9 km od starta, dolazimo na serpentine kojima se spuštamo u smjeru Konavoskog polja, međutim mi se nećemo spustiti skroz do polje već ćemo na 4,3 km od starta na Y križanju 4 skrenuti desno na trasu stare uskotračne pruge. Vožnju serpentinama prilagodit ćemo uvjetima na cesti i paziti da ne zaobiđemo Y križanje s trasom pruge. Ruta dalje nastavlja trasom stare uskotračne pruge koja je povezivala Dubrovnik i Konavle. Danas pruge više nema ali je ostao put kojim je prolazila koji je prava poslastice za vožnju bicikla jer pruža divne poglede na konavosko polje i prisjećanje kako je nekad bilo voziti se vlakom ovim krajem. Uzduž trase možete vidjeti nekoliko starih željezničkih objekata. Vožnja prugom traje u dužini 1,7km i na 6km od starta na Y križanju 5 skrećemo desno na makadam i nastavljamo u smjeru sela Kojani. Nakon kratkog uspona dolazimo na Y križanje 6 na kojem prestaje makadam i počinje asfalt. Na križanju skrećemo lijevo i nastavljamo pitoresknom i mirnom uskom cestom. Cesta nam puža vrhunski užitak vožnje kroz mirnu prirodu prepunu zvukova i mirisa. Nakon 7,8 km ponovno se vraćamo na glavnu cestu prema Radovčićima na Y križanju 7 na kojem skrećemo lijevo. Opet budemo oprezniji za vrijeme vožnje. Ruta dalje prolazi pokraj konjičkog kluba Kojan i ubrzo ulazi u mjesto Radovčići.

U centu Radovčića možemo se odmoriti i pripremiti za nastavak rute koja će nas prvo spustiti do Grude, a zatim provesti kroz konavosko polje. U Radovčićima na Y križanjima 8 jednim nakon drugog, 9,4km od starta, skrenemo lijevo i spuštamo se cestom prema magistrali i Grudi. Budite oprezni prilikom spuštanja. Ubrzo dolazimo do Y križanja 9 s magistralom. Tu se obavezno zaustavite. Na križanju s magistralom s oprezom prijeđemo na drugu stranu gdje nas očekuje makadam kroz polje kojim ćemo dalje nastaviti vožnju prema Grudi. Makadam ubrzo prelazi u asfalt, 11,3km od starta, i uskoro ulazimo u mjesto Gruda. Gruda je trgovačko i gospodarsko središte Konavla, mjestom dominira crkva Sv. Trojstva. U Grudi se možemo kratko zadržati i po potrebi opskrbiti potrepštinama za nastavak vožnje ili kušati vino u Dubrovačkim podrumima. Na T križanju 10 u Grudi skrenemo lijevo u smjeru Dubravke i Ljute. Ulazimo u konavosko polje koje će nas pratiti u nastavku vožnje. Nakon 13,8 km dolazimo do Y križanja 11 na kojem skrećemo lijevo na sporednu cestu u smjeru Ljute. Budite oprezni prilikom skretanja lijevo. Vožnja dalje nastavlja mirnom asfaltnom cestom kroz Donju Ljutu 12 u smjeru Pridvorja. Ako ste ogladnili onda je Ljuta odlično mjesto gdje u konobi Vinica ili restoranu Konavoski dvori možete ukusno pojesti. S ceste kojom se dalje vozimo lijepo se na desnu stranu vide obronci Gornje bande dok se na lijevo pruža pogled na Donju bandu kojom smo se prethodno vozili.

Nakon 18,5 km ulazimo u Pridvorje i prolazimo pokraj franjevačkog samostana s crkvom Sv. Vlaha, izgrađene u stilu dubrovačke renesanse, gdje se možemo zaustaviti i razgledati okolicu. Nakon odmora i ragledavanja nastavljamo cestom prema aerodromu i Čilipima. Uskoro ulazimo u mjesto Miljaski gdje se nalazi galerija poznatog hrvatskog slikara Miha Šiše. Galeriju svakako treba posjetiti. Na 22,9 km od starta dolazimo na T križanje 13 na kojem skrećemo lijevo prema Čilipima dok ravno nastavlja makadam prema Zvekovici. Ubrzo dolazimo do serpentina i nakon uspona polako se približavamo Čilipima. Prije samog ulaska u središte Čilipa potrebno je na križanju 14 priječi preko magistrale. Prilikom prelaska treba biti vrlo oprezan. Nakon križanja ruta završava u središtu Čilipa na trgu ispred crkva Sv. Nikole koja dominira nad krajolikom, a sagrađena je 1853. godine na mjestu starije crkve iz XV. stoljeća. Nedjeljom nakon mise možete uživati u folklornoj predstavi konavoskih običaja i plesova ili posjetiti etnografsku zbirku Čilipa.

Tehnički opis

  1. Čilipi. Početak biciklističke rute na središnjem trgu ispred crkve Sv. Nikole.
  2. Y križanje na kojem skrećemo lijevo prema Radovčićima.
  3. T križanje na kojem skrećemo lijevo prema Komajima
  4. Oprez! Y križanje na kojem skrećemo desno na trasu stare uskotračne pruge.
  5. Y križanje na kojem skrećemo desno uzbrdo prema Kojanima.
  6. Y križanje na kojem skrećemo lijevo na asfaltnu cestu.
  7. Oprez! Y križanje na kojem skrećemo lijevo prema Radovčićima.
  8. Oprez! Dva Y križanja na kojima skrećemo lijevo u smjeru Grude.
  9. Oprez! Križanje s magistralom! Oprezno prijeći s jedne na drugu stranu magistrale na makadam.
  10. Gruda. T križanje na kojem skrećemo lijevo prema Dubravki i Ljutoj.
  11. Oprez! Y križanje na kojem skrećemo lijevo na sporednu cestu.
  12. Ljuta. Na križanju skrenuti lijevo prema Pridvorju.
  13. T križanje na kojem skrećemo lijevo.
  14. Oprez! Križanje s magistralom! Oprezno prijeći s jedne na drugu stranu magistrale i nastaviti u središte Čilipa.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *